Azi sunt eu, mâine sunt o altă eu

Bună, sunt eu. Mâine voi fi tot o eu, însă într-o altă formă.
De ce? Pentru că mă schimb, evoluez şi las cursul gândurilor să-mi controleze mintea. Iar mintea mea este un ocean plin de peşti, uneori vii şi coloraţi, alteori gri şi sumbri.
Sunt o picătură de apă…roua de pe frunza florilor din grădina ta la prima oră a dimineţii. Sunt transparentă şi răcoritoare în bătaia soarelui-răsare.Apoi alunec spre vârful frunzei, lină şi blajină. Pic! Şi am dispărut în neantul pământului…
Sunt o picătură de smoală…căzută într-un loc murdar şi uitat demult. Uscată şi bolnavă, lipită de asfaltul încins al verii…Sunt neagră, mică şi urâtă. Şi nu voi dispărea niciodată în adâncul asfaltului dur.
Sunt o rază de soare care îţi încălzeşte sufletul în cele mai ploioase zile. Îţi ating uşor obrazul şi îţi şterg lacrima fugară, năvăli din colţul ochiului. Te ating şi te dezmierd în timp ce îţi savurezi liniştit ţigara, te ating şi te încălzesc în timp ce îţi savurezi liniştit cafeaua.
Devin apoi un nor furios, care îţi cuprinde creştetul. Speriat, te ridici şi te ascunzi în cochilia ta lăsându-mă pradă furtunii care va veni. Nu mai îndrăzneşti să apari decât atunci când îmi arăt din nou chipul luminos, sărutându-ţi pomeţii şi fruntea.
Sunt o adiere uşoară de la malul mării. Singur şi îngândurat, admiri vălurelele care se sparg de stânci. Te bucuri de cerul senin şi de privelişte, amintindu-ţi că cineva a creat toate aceste frumuseţi numai pentru tine.
Cerul se întunecă, iar valurile sunt imense de-acum. Sunt dezlănţuită în bătaia mea răcoroasă şi ameninţătoare. Te panichezi din nou şi încerci să fugi. Iar în tot acest timp îţi aminesti că cineva te-a făcut să simţi toate aceste senzaţii.
Sunt o pasăre călătoare, puţin rătăcitoare. Străbat lumea în lung şi în lat pentru a simţi că trăiesc. Neobosită şi fără ca cineva să mă oprească. Însă sunt neîmplinită...
Sunt un corb bătrân, trecut prin multe la viaţa lui. Negru de supărare şi puţin botos, martorul a câteva generaţii de pui care mai de care mai aventurier. Am fost şi eu odată la fel ca ei. Însă acum sunt împlinit.
Uite mamă, sunt fetiţa ta cea cuminte care între timp a crescut! Eram mică şi prostuţă şi credeam că tu le şti pe toate. După câţiva ani, m-am întrebat dacă tu într-adevăr le şti pe toate. După un timp eram sigură că eu le ştiu pe toate, iar tu nu şti nimic. M-am decis apoi să te mai întreb unele lucruri. Acum sunt mare, însă tot prostuţă. Iar tu…acum sunt sigură că tu le şti pe toate.
Uite tată, sunt tot eu! Cea pentru care ai ţopăit de bucurie pe holurile spitalului când ai aflat că sunt “fetiţa ta”. Am fost, sunt şi voi rămâne mereu “fata lui tata”.
Uite iubitule, sunt eu! Fata aceea drăguţă cu rochiţa vaporoasă de care te-ai îndrăgostit. Tu de mine…şi eu de tine. Eu de tine şi tu…de o formă de-a mea. M-ai îndrăgit pentru prietena bună care ţi-am fost, iubita fidelă care ţi-am rămas, scorpia enervantă care pot fi în unele momente. Mă îndrăgeşti pentru prietena bună care îţi sunt, iubita fidelă care îţi rămân, scorpia enervantă care sunt în unele momente.
Uite, căţelule! Sunt tot eu, tânăra aceea miloasa care te-a salvat în plină furtuna, te-a dus acasă, te-a îngrijit şi te-a păstrat pe lângă ea. M-am supărat apoi şi mi-am vărsat nervii pe tine pentru un lucru de care nu erai deloc responsabil. A doua zi mi-a trecut şi te-am iubit din nou. Mi-a părut rău pentru cuvintele care ţi le-am adresat. Biet animăluţ…dar tu m-ai înţeles şi m-ai iertat. Ai rămas lângă mine şi mi-ai fost cel mai bun prieten.
Bună, papagalule! Sunt tot eu! Cea care în urmă cu cinci ani te-a primit cadou de Crăciun şi care de atunci te-a îndrăgit atât de mult. Am fost tot eu cea care te pedepsea ducându-te în baie şi lăsându-te pe întuneric din cauza ţipetelor tale, cu speranţa că vei adormi, iar eu voi avea măcar jumătate de oră de linişte.Următoarea zi când am încercat să stau de vorbă cu tine mi-ai întors spatele şi ai încercat să mă ciupeşti. Dar eşti tot tu, cel care îmi stătea pe umăr şi îmi ciripea la ureche când se simţea neglijat.
Bună, sunt eu. Mâine voi fi tot o eu, însă într-o altă formă.






This entry was posted on 17:04 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentarii: