...care a inceput pe data de 7 si s-a terminat pe data de 13.
Sa va impartasesc si voua anumite momente mai speciale prin care am trecut, nu? Obiectivele noastre au fost urmatoarele:
ziua 1: Crucea de pe Caraiman, Sfinxul si Babele
ziua2: Castelul Peles
curtea pensiunii
ziua 3: Castelul Bran, Biserica Neagra, Prima Scoala Romaneasca
apoi urmatoarele zile sa le petrecem in statiunea Sovata.
Asadar, am plecat dimineata de acasa cu gandul de a ne caza undeva aproape de Brasov. Am gasit o pensiune draguta, de trei margarete, cu un pret foarte accesibil. Proprietarul a fost foarte amabil, pensiunea avea curte mare, filigorii si diferite chestii cu care sa-ti ocupi timpul. Chiar am jucat fusball cu tata si l-am batut cu 5:2, desi ameninta ca isi ia revansa. Nu a mai apucat, asa ca I am the winner after all :))

familia Moromete
 

Foarte dragut, la intrare ne asteptau doi batranei pe care i-am botezat "Familia Moromete"si de care mi-a fost foarte drag.








Asadar, dupa o prima noapte petrecuta la pensiune, a doua zi am plecat spre obiectivele noastre. Am ales sa urcam pe muntele Caraiman cu un jeep pentru a vedea mai bine peisajul. Excursia si-a meritat toti banii, pentru ca rareori ai ocazia sa vezi asemenea frumuseti. Cum sunt o admiratoare a masinilor de teren, nu m-am putut abtine sa nu ii fac o poza.



Iar serpentinele pe care am mers au fost ametitoare, aveai pur si simplu impresia ca in orice moment te rastorni si cazi intr-o prapastie.






Iar peisajul  te facea sa te simti in varful muntelui:



                                                         


Crucea de pe Caraiman a fost cea mai spectaculoasa, dar si foarte greu de ajuns la ea. Am coborat un adevarat munte, iar la urcare am intampinat unele dificultati din cauza lipsei oxigenului si pantei abrupte.



O floare de colt, zarita in timpul coborarii spre Cruce









Sfinxul. Cred ca este destul de clar de ce se numeste asa, iar aceasta stanca a fost modelata de vantul puternic si precipitatiile din acea zona





A doua zi am vizitat castelul Peles, am zis ca lasam Pelisorul pe alta data. Un cuvant pentru descriere? Fantastic! Deci pe bune, castelul acela era foarte dotat la vremea lui: apa calda, apa rece, doua sisteme de incalzire, aspirator de praf...uf, si toate in 1800 si ceva. Dar bineinteles, se vedea ca era condus de straini, sa nu uitam ca regele era neamt. Nu am reusit sa fac poze inauntru, pentru ca nu era voie, asa ca va voi arata doar poze din curtea exterioara:

  
 La intrare ne-a fost data o pereche de papucei care ti puneai peste incaltarile tale, pentru a nu murdari covoarele.
Am luat bilet complet pentru a vizita tot castelul, inclusiv mansardele.
Am aflat astfel ca regina a scris carti la insemnul lui Vasile Alecsandri, sub numele de Carmen Sylva. Ca tinea concerte in castel alaturi de George Enescu. Celor doi chiar le-a rezervat camere la castel, erau invitati de onoare. Deasemenea, am vazut camera Elenei Vacarescu, preferata reginei.

 




 Castelul are numeroase pasaje secrete, dulapuri prin care intri dintr-o camera in alta, scari secrete in spatele bibliotecii si altele.





Am avut si castelul Bran in vizor si am reusit sa il vizitam.
Din pacate fara ghid nu ai cum sa intelegi prea multe, dar afost foarte interesant, fiind un castel medieval. Erau expuse tot felul de legende despre Vlad Tepes si vampiri, strigoi ai alte chestii fantomatice cu care domnitorul era asemanat.




Am mers apoi la Brasov pentru a vedea Biserica Neagra. Sincer, imi imaginam o mica bisericuta de lemn, neagra. Dar cand am vazut-o am ramas total surprinsa. O mare biserica se ridica in centrul Pietei Sfatului. Pentru cei care nu stiu, se numeste "Biserica Neagra" pentru ca a ars, iar de atunci a ramas innegrita de la foc. Oricum, m-a impresionat maretia ei, dar mai ales orga. Ah, cat mi-as fi dorit sa cante putin. Pur si simplu ador cantecul sinistru de orga intr-o biserica!


Cat despre Prima Scoala Romaneasca, nici n-am stiut de ea. Adica, poftim incultura romanului si cum isi neaga originile! Cum spunea si ghidul nostru, au scos tipariturile lui Coresi, au schimbat si modificat limba si au introdus fragmente din Harry Potter. Pai sa avem pardon, dar asta nu trebuie studiata in scoala! 
Inteleg ca au fost unii care au dorit ca limba sa ramana traditionala, iar altii care au dorit sincronizarea ei cu literatura auropeana, dar nu in halul in care cei mici nu isi mai cunosc originile si nu stiu de unde a plecat limba romana. Tin minte ca pe clasa a11-a am facut asa-numitele "Studii de caz"in care am discutat despre ceva asemanator, dar atata timp cat nu era obligatoriu de stiut, nu s-a chinuit nimeni sa invete. Atunci am auzit pentru prima data de Coresi, Andrei Saguna si altii. Nu stiam si nu ma interesa la momentul respectiv cine au fost ei. Dar acum imi pare rau ca nu m-am documentat mai mult. 
Asa ca, daca aveti ocazia sa treceti prin Brasov, mergeti la Prima Scoala Romaneasca. Merita tot ce vedeti acolo!

Si acum, pentru ca imi place tare mult sa fotografiez florile, iata cateva poze facute pe drum:



This entry was posted on 18:24 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

0 comentarii: